Bortförklaring eller förklaring?

Nu har vi bara några timmar kvar! :)

Jag hatar verkligen bortförklaring och när folk skyller på hästen och jag tar mer än gärna på mig felen då jag tycker det är enklare och går snabbare att ändra mig själv än hästen (jag letar fel i min egen ridning för att inte skylla på hästen). Det finns förklaringar till iprincip alla hinderfel och det älskar jag, men självklart kan även hästen ta något fel enstaka gång men oftast av en anledning. Jag hatar bortförklaringar men älskar förklaringar..

Iallafall, jag har ju lyckats intala mig själv om att dagens stopp berodde på mig helt och hållet.. Men jag fick precis ett väckande samtal från Pether som hade pratat med Anna Emanuelsson som var på plats i Drammen. Hon hade sagt att jag gav hästen bra förutsättningar idag och att jag inte kunde påverkat dagens fel.. Och som Pether sa så är det något som inte stämmer när hon har varit så klockren i två dagar och sen inte går alls.

Som sagt så var hon fin både igår och på framhoppningen idag och därför tror jag inte att det har med hennes springtur ute på åkern igår.. Dock lyckades hon snubbla strax innan startlinjen idag och stannar sedan utan anledning på banans första oxer. Så troligtvis har hon gjort något litet där som kanske gjorde att det tog emot lite. Vad vet jag, men värt att kolla upp iallafall!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Precis, att kolla upp henne är nog helt rätt beslut, det är ju en SÅ FIN häst, inte värt att riska något. Antingen springturen över åkern eller snubbleriet kan ha gjort något.

2012-04-29 @ 18:54:33
URL: http://littleworldof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0