Karlstad dag 2

Började med Zeta idag som gick 125cm, bed ackumulator. Hon var jättefin och vi svängde överallt som de gick o hon var jäkligt med på noterna. :) Dock rev vi sista hindret, alltså jokerhindret (som låg på 140cm) och medförde massa minus poäng så det var väldigt surt, hade kommit typ 5a annars... Men som sagt, hon kändes väldigt fin och hoppade super! :)

Inova gick 135cm och kändes faktiskt också fin, hoppade lika fint som igår. Dock rev vi 2an (kom möjligtvis lite nära om jag ska vara petig, vilket jag är), sen rev vi även 8an som var båge på antingen 7 eller 8 galoppsprång från kombination, jag valde att gå på 7 och red på lite väl hårt och hon räckte fram lätt som en plätt så hon hann inte upp med frambenen sen gjorde jag en ryttarmiss in i trekombinationen så jag styrde ur den och tog om den o då gjorde hon det galant! Slutade typ på 18fel med massa tidsfel o skit men är tro de eller ej inte särskilt missnöjd med den här rundan. Det var in i kombinationen som var en miss från min sida men de andra rivningarna var bara små detaljer som skilde. Hade ändå bra känsla hela tiden med jämnt flyt och hittade bra distanser, och jag bröt iallafall mönstret med 4a fel ;)

Imorgon går Zeta både 120cm och debuterar 130cm. Vi väljer att ta ner Inova imorgon (som jag skrev innan helgen) så hon får avsluta med en 130cm. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0