Helt okej start på helgen!

Hela kvällen kaosade eftersom vi blev utelåsta och var tvungna och leta upp ett nytt hotell men nu är vi äntligen på plats på nya hotellet men de blir bara ett snabbt inlägg eftersom jag ska upp tidigt imorgon!

Hästarna har generellt varit väldigt fina idag!
Zeta: Hoppade 120cm, var superfin på framhoppningen så jag tänkte satsa rätt rejält inne på banan men väl inne på banan blev hon jättespänd (hela banan är inringat i blått vilket var jätteläskigt, ni får se film på det efter helgen). Lite annorlunda miljö och det är just i de här lägena hennes orutin kommer fram så därför bestämde jag mig för att bara ta en lugn runda där hon bara fick känna på banan. Det är ju trots allt inte i 120cm som hon ska prestera i.

Fick ett nedslag på 2an då hon hoppade lite mer uppåt än framåt just för att hon var väldigt spänd. Hon blev bättre och bättre desto längre banan gick men dock fick vi ett onödigt nedslag på sista hindret då det blev lite nonchalant. Fick även ett tidsfel eftersom vi tog det så lugnt :P
Är ändå nöjd med henne idag eftersom hon verkligen kändes riktigtfin på framhoppningen och i slutet av banan, och nu har hon fått vara inne och tittat på allt, så imorgon borde hon inte vara lika spänd. :)

Inova kändes riktigtbra! Som sagt så känns hon riktigt fräsch och fin nu! Hoppar väldigt väl och är verkligen med på noterna och blir kvickare för varje dag som går! Dock blev det en rivning på sista hindret även här.. Lite surt men vi hade så pass bra tid så det räckte till placering iallafall. :)

Har hittat bra känsla på båda hästarna idag så det känns bra inför helgens fortsatta klasser! :)

Kommentarer
Postat av: Lisa Carlsson

"Det är ju trots allt inte i 120cm som hon ska prestera i"

Hon kan alltså bli ute. utan att det har ngn direkt betydelse? Fick för mig från tidigare inlägg att hon var ngn form av "projekt" som skulle skolas fram? Vad menar du med skolas för hennes del och vilka klasser är det hon ska prestera i? Trodde du "bara" startat henne till 130 så känns konstigt om hon endast ska prestera på sin "högstanivå"?

Menar inte att pika, skulle bara vara intressant att veta :)

2011-10-01 @ 09:58:44
Postat av: Alma

Svar: Jag har haft hästen i 5 veckor och jag kan säga att om jag hade velat hoppa 120 hela mitt liv och prestera bra i de klasserna så hade vi inte köpt en så pass bra häst. Vi hoppar endast de klasserna för att vi ska hitta varandra och samla på oss rutin och som du säkert vet så behöver man även hoppa låga klasser för att kvala för att hoppa större klasser.



De klasserna hon ska prestera i senare är 140-150 klasser så för mig gör det inte ett skit om hon har något ner i 120, jag rider inte direkt 120 för att vinna utan som förberedande inför större uppgifter och det samma gäller 130, vi samlar som sagt bara rutin..

Skolas är ingenting man gör på tävling utan hemma. Ja, om vi är ute i 120 och jag har en bra känsla så har inte det någon alls betydelse att resultatet blir dåligt!

2011-10-01 @ 22:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0