Dagens ridpass

Gjorde ett ordentligt lösgörande pass för båda hästarna idag och som hjälp använde jag mig av tre sockerbitshinder på medellinjen (se skiss).



Jag började med Zeta som iof alltid är väldigt lösgjord men som verkligen behöver sånna här övningar där man bara kan sitta och traggla över små hinder och bara skola henne. Hon kändes väldigt fin, finslipade lite med några volter emellan i  början och verkligen skolade henne. Hon skötte sig väldigt fint! :)

Hoppade Inova med gouge för första gången vilket gjorde att hon blev lite framtung så började med att göra lite byten i vart tredje för att verkligen få henne på bakbenen. Fick även flytta ut henne mycket i bågarna just för att hon var tvungen att sätta under sig och inte bara lägga sig i handen. Jag tycker att hon blev väldigt lösgjord och fick en bra effekt över hinderna med gougen och mellan hinderna hittade vi ändå bra lösningar så jag är nöjd med passet! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0