Dagens ridpass

Började med att rida igenom Inova som hade jättemycket träningsvärk från igår. Fortsatte att jobba med det från träningen igår att få henne i en väldigt låg form i ett lugnt tempo. Hon kändes faktiskt fin i slutet när hon blev lite varm i musklerna, väldigt bärig och fin och jag hade i princip ingenting i handen. Inget krävande utan hon fick mest röra sig och komma loss lite. :)

Tränade Zeta för Marie. Kändes inte helt hundra idag heller men bra mycket bättre än igår men hon kommer inte riktigt igenom kroppen helt och det känns som att det tar emot lite så jag fick en känsla av att hon är lite matt i kroppen. Så nu är det lite ändrade planer.

Skulle egentligen åka med Zeta och träna för Jens Wickström imorgon men jag tar med Inova istället, känns så onödigt att åka med Zeta om hon är lite matt eftersom hon har väldigt mycket temperament och jag vill ju gärna fortsätta hålla mig lite kompis med henne. ;) Zeta får ta det lugnt från och med nu och en vecka framåt tills jag kommer hem igen, under tiden ska även vår veterinär titta på båda hästarna.

Zeta har gått hårt de här två månaderna hon varit hos mig nu och hon har även hoppat relativt stora klasser. Hon behöver nog lite återhämtning kroppsligt eftersom hon brukar sin kropp mer än normalt för höjderna hon hoppar vilket sliter lite extra på henne, så både jag och Zeta får en lugn nästa vecka. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0