Dagens ridpass

Idag kände jag mig lite extra ambitiös och ritade upp dagens övningar i paint! Snittsigt va? ;) 




Ritade upp två volter, för alla övningarna fick inte plats på samma, det blev bara rörigt :P

Övning 1: Började med att hoppa en sockerbit sen en 5m volt över den och sen nästa sockerbit och volt.. Fortsatte så hela volten som jag har ritat så fint här ovanför :P

Övning 2: Hoppade som en 8a på två av sockerbitarna, det blev som att hoppa en sockerbit, sen en halv 5 metersvolt och sen byte, en halv 5m-volt och sen skutta över nästa. Det blev väldigt klurigt så det gällde att både häst och ryttare var med på noterna, annars hamna man i de andra två sockerbitarna :P

Övning 3: Följa volten med varierande galoppsprång emellan sockerbitarna.  

Bra övningar för både Zeta och Inova. Zeta är jäkligt med på noterna men lite vinglig medans Inova är lite slow men ganska enkel att få med sig och inte alls lika vinglig. Båda hästarna gjorde det väldigtbra och blev väldigt lösgjorda av alla minivolter, de fick verkligen sätta under sig ordentligt och både jag och hästarna var verkligen tvungna att hålla fokus. Övning två var absolut svårast av de här övningarna, de blev som två serpentinbågar inom 10m ink byte så det var riktigt tight men i slutet satt det riktigtbra och både jag och hästarna fick bli lite kvicka, och för att utmana det lite extra så körde jag utan stigbyglar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur ser pelhamet ut som du har på Zeta? :)

2011-10-05 @ 23:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0