Dagens hoppträning

Var och hoppade båda hästarna för Niclas idag. Började med samma övning som jag gjorde förra veckan med räcke, bom med ett steg framför och bom med två steg bakom räcket, därefter hoppade vi en bana som innehöll, linjer, bågar och kombination.

 Började med Inova som kändes jättefin! Hon var väldigt lösgjord och fin och hoppade väldigt väl! Valde att inte hoppa något stort idag eftersom de gått hårt i helgen.

Sen var det dags för Zetas tur.. Kändes inte alls bra... Hon var springig, tittig och överallt.. Vi jobbade helt enkelt inte med varandra idag. Hade jättesvårt att komma åt henne då hon antingen knäpper av framför hinderna så man inte har någonting och rida ur eller så springer hon med huvudet uppe bland molnen vilket gör att hon blir springig och bara drar sig in i bottnen. Det är precis i de här lägena som man verkligen blir påmind om hur mycket jobb som det faktiskt är med henne... Så länge vi jobbar med varandra så gör hon faktiskt allt för mig, men när det inte går så går det satan käpp rätt åt helvete.. 

Aja, det var en nyttig träning och Inova var faktiskt riktigt fin så det var ju roligt iallafall! :)

Jag har faktiskt tänkt på att det alltid känns som att jag skriver att de är fina och att det alltid går bra. Men jag har faktiskt kommit fram till att oavsett hur de känns när jag börjar rida så slutar jag fasiken inte förrän det känns bra - vilket gör att jag såklart skriver att det har gått bra, varje dag. Men idag så gick det minsann inte bra i slutet heller eller joo, när jag trava av.. SCORE!


Inova Light, Grevagården


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0