Ännu ett "svar på kommentar"

Madde: Gud vad fint!! Vad duktig du är, förstår att du har en grym känsla! Jag har en fråga, tycker du att det är roligt med unghästar också? att utbilda i lägre klasser?

Svar:
Tack! :) Absolut! När vi köpte Zeta så letade vi efter en lite yngre häst som var lite "grönare" än Inova eftersom Inova är ganska "klar" och vi hoppade stora klasser ganska tidigt. Och sanningen är den att jag valde mellan Zeta och en 6 åring, dock kan jag säga att 6 åringen var mer klar än vad Zeta var, trots att hon är 8år. Jag ville ha en yngre häst med mycket kapacitet som skulle vara redo för de större klasserna när jag blir YR, den skulle alltså få ta sin tid. 

Tanken var att Zeta skulle vara mitt projekt men hon har verkligen utvecklats enormt och fått otroligt mycket rutin på väldigt kort tid och även hon kommer gå större klasser inom kort så jag kan verkligen inte kalla henne ett projekt längre. Vi trodde att det skulle ta minst 6 månader att få henne dit hon är idag men det tog ca 3 veckor. Hon har verkligen mognat enormt. :)

Om jag hade haft möjlighet att ha fler hästar så hade jag absolut velat ha några yngre förmågor att jobba med, bland annat Zetas 4 åriga föl, och några lovande 5-6 åringar! :) Men när man "bara" har två hästar så vill jag gärna ha två hästar som kan gå lite större klasser och som är på ganska jämna nivåer just för att man är så otroligt sårbar som ryttare om det skulle hända något med första hästen och andra hästen tex. går 120cm, för som ryttare är man aldrig bättre än sin bästa häst. Speciellt när man är junior/YR eftersom man har lite tidspress och gärna inte vill missa de stora tävlingarna eller mästerkskapen. Dessutom är det väldigt mycket enklare att ha två hästar som går ungefär samma klasser så de iallafall kan åka med på samma tävlingar, det underlättar verkligen! :)

Hoppas du är nöjd med mitt svar! :)

Jag har fått in en del frågor på sistone och undrar därför om en "frågestund" skulle vara något ni uppskattade? :)


Kommentarer
Postat av: Jessica Eriksson

Riktit kul att följa din och Zetas utveckling, speciellt när jag rider dottern!

Kan säga att de nog är ganska lika, Skatan (dotter) är precis likadan, kan inte tro att det är samma häst som jag tog in från sommarbetet i augusti...

Hon utveklas så himla mycket varje dag så jag vet inte vart detta ska sluta! :)

2011-10-14 @ 11:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0