Svar på kommentar

Hej! Tycker du har en superbra och inspirerande blogg, och dessutom 2 superfina hästar!
Tänkte bara höra, förutom nu när du var bortrest och så. Så har du tidigare tränat dina hästar för tränare minst 1 gång varje vecka + tävlingar nästan varje helg! Blir det inte förmycket?
Lycka till med Scandinavium kval :)

Svar:
Tack! Kul att du gillar mina hästar och det jag gör! :) Jag tävlar mina hästar ungefär varannan helg. Om de mot förmodan går två helger i rad så har de antingen inte gått så mycket innan eller ska inte tävla på länge efter. Som upplägget för de här kommande tävlingar så går bara hästarna en låg klass var första helgen, vilket inte är särskilt krävande. Som utgångspunkt tränar jag för tränare varannan onsdag, alltså ca 2ggr i månaden.. och inte minst 1 gång i veckan som du skrev ovan. :P Men försöker även åka iväg o träna de helger som jag inte tävlar.

Går även ner i klasserna efter att hästarna har gått någon stor tävling och debuterat någon klass. Tex: Debuterade 140cm på Zeta i strömsholm förra tävlingen och nu går vi ner och hoppar en 120cm i helgen.  

Jag är väldigt noga med återhämtningen på mina hästar (som nu när de fått en lugn vecka) och försöker alltid matcha de för olika utmaningar och mål så att de hela tiden är väl förberedda och på så sätt minskar överansträngningar och skador. Alla mina hästar har varit väldigt skadefria (peppar, peppar) vilket enligt mig är ett tecken på att de matchas lagom hårt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0