Gårdagens ridpass

Red lite bommar med båda hästarna igår. Hade lite korta travbommar på volt och en linje med 3 sockerbitshinder med knappt 14m emellan, travhoppade även lite.

Inova var jättefin! Gjorde travbommarna fint och kom runt skänkeln bra över bommarna, hon har tidigare haft en tendens att lägga sig lite mot innerskänkeln just med travbommar och studs mm på volt men idag var det suveränt. Linjen gjorde hon också fint, började med att rida med lite större galoppsprång på 3 steg och bara få det jämnt så att hon accepterar handen till sista sockerbiten, avslutade sedan med att rida på 4. Hon gjorde det fint och hoppade väl även fast det var lågt. 

Zeta var också duktig, dock la hon sig lite inåt i högervarv över travbommarna så jobbade ganska länge på de, sockerbitarna gjorde hon lätt som en plätt! :) 

Idag så blir båda hästarna tömkörda för jag ska på hoppmöte på Runsten. Så då får jag förhoppningsvis lite information om hur det blir med lag nästa år. Jag har föresten blivit erbjuden plats i Trosa-Vagnhärads Elitlag (Linda Heed och co) så vi får väl se hur det blir med det hela men mest av allt vill jag rida i Runstens elitlag, som jag gjorde i år. Dock hann jag ju bara rida första omgången eftersom det bara var då jag hade en häst så det vore trevligt med lite revansch. Dock är det ganska svårt att få juniorplatsen där eftersom vi är drygt 5st som är aktuella, men jag lyckades ju minsann med det förra året ;)  

Första omgången av eliten förra året:

Kommentarer
Postat av: Amanda

Men hallå... Vore ju skitkul om vi red i samma lag i år och tog oss hela vägen till Strömsholm! Vi får konkurrera som tusan om platserna, men jag skulle tippa på att du är den starkaste junioren! Så stanna :D <3

2011-11-24 @ 10:03:08
URL: http://agequestrian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0