Flyinge Fredag

Började med Zeta idag som gjorde en enorm insats och gick in och satte nollan, igen! Jag höll dock på o ta självmord på banans största oxer som stog tight ur vänstersväng. :P Jag hade två galoppsprång på mig när jag vände upp och låg mittemellan två distanser. Det var bara ta ett snabbt beslut och stå för det! Jag valde den stora distansen och fick jobba ordentligt men jag tveka inte för fem öre och Zeta var med mig o fick sträcka ut ordentligt. :) Hon var inte alls spänd idag och hoppade fantastiskt, tog det lugnt i omhoppningen och ville bara få en bra känsla inför 140cm imorgon!

Sen var det Inovas tur, fick till en superfin runda men dock ett ner. Rev trean, ett räcke som jag möjligtvis låg lite nära på, resten var helt perfekt och hon hoppade väldigt väl! Jag ser faktiskt bara positivt på rivningen eftersom det inte var någon större ryttarmiss så vaknade hon till lite själv och rättade sig fint resten av banan. Det var bra att få ett ner idag så hon är extra försiktig inne på banan imorgon för det är ju trots allt då den viktigaste klassen går! En superfin runda o det kändes väldigt enkelt, bästa rundan under helgen hittils. :):)

Imorgon går båda 140cm, andra kvalet till Scandinavium. Spännande! Marion är först ut som nr 10, sen är Inova lite längre bak ;)


Bild från kval 1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0