Dagens ridpass

Började med Zeta som kändes helt okej men hon är ju lite trutig ibland, dock är jag lite trottsig så istället för att göra halter och grejer för att acceptera handen (som de flesta gör) så gasar jag rejält istället för att sedan ta tillbaka lite. Jag är lite tvärtom-människa, börjar hästen bli trutig eller inte tar handen korrekt så rättar jag framåt istället för att sedan ta tag i det ordentligt utifrån det, istället för att sitta och små hålla, det blir lite roligare och lite mer utmaning på det sättet ;) Känner jag att det finns ett litet minimalt problem så vill jag ta fram det tydligt för att sedan lösa det ordentligt!

Zeta hoppade väl och gjorde mina sockerbitsövningar väldigt fint! Inova fortsatte likadant fint som hon gjort i veckan och var återigen superfin! Hon är så otroligt loss i varenda liten del och otroligt uppmärksam och lydig, hon är en fröjd att rida dessa dagar! :)

Båda hästarna känns så himla bra inför helgen och jag är sååååå otroligt laddad!!! 3e av 5e Scandinavium-kvalet är snart dax, men vi börjar med en warm up på fredag! Imorgon rider jag de när vi kommer fram. :)  Får passa mig så jag inte blir för laddad....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0