Dagens ridpass

Idag märktes det minsann att hästarna har sparat lite energi trots allt. ;) Zeta har ju varit ganska seg i lina men idag satte hon minsann fart igen! :P

Började med Inova som också hade en del energi vilket hon visade till en början genom att titta o lyssna på allt annat än mig, lite lagom frustrerande men efter ett tag när hon började fokusera lite mer så kändes hon jättefin något springig men det är ju förståligt! Jobbade bara med att få henne ordenligt lösgjord med hjälp av lite basic-övningar.

Zeta fick springa av sig en hel del idag.. :P Hon har verkligen sparat energin till det roliga arbetet så halvhalterna fungerade väl inte jättebra idag men efter att hon hade fått galoppera några varv så blev det bättre! Försökte bara få henne lugn och i en lite lägre och avslappnad form.

Håller på och få ihop helgens-schema lite och det kanske blir så att jag flyttar tävlingen på mina hästar till söndagen istället men det är inte helt spikat än. Imorgon ska jag iallafall jobba lite markarbete/hoppning och det kommer även ut några från min skola och filmar mig när jag rider, de behövde tydligen lite material till något arbete :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0