Välkommen hem Inova!

Idag har vi hämtat hem fina Inova. Red henne när hon kom hem och det gick jättebra! :) Hon hade iof vilat sen i onsdags så hon var ganska pigg men hon är ganska lydig så "piggheten" gjorde inte så mycket. Det finns en del att jobba på på marken men det är en jätte trevlig häst som gör precis vad man ber den om! Jättefin är hon :)

Gjorde mycket basic dvs: tempoväxlingar, övergångar, en del sidförande mm. Jobbade mycket på en åttvolt i galoppen för att verkligen få henne på bakbenen och igenom i sidorna. Det gjorde hon riktigt bra faktiskt! :) Imorgon ska det trimmas och det ser jag verkligen fram emot :D
Vi (Jag, mamma, Niclas) är verkligen suuper nöjda med vårat köp! :D

Igår besiktigade vi BW, han markerade lite på vf på böjprovet men annars var allt klockrent! Eftersom han då fick en anmärkning så passade Sven Ingvarsson(som vi köpte Inova av) på att lägga ett skambud på Brownie. Vilket vi inte tog så nu får Brownie stanna kvar hemma iallafall :) Han ska väl behandlas så snart som möjligt, och sen får vi se vad som händer! Jag joggar iallafall BW nu eftersom han mår bättre av att gå än att stå. Så idag joggade jag honom i 20min.

Skrittade av båda ute i skogen och båda uppskattade det! :)




Inova på väg hem! :)


Kommentarer
Postat av: Lycke

Åh va roligt med en ny stjärna! Är så glad för din skull! Puss

2011-05-28 @ 23:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0