Stalldag!

Slutade skola vid 12.20 så jag var ute i stallet till 13. När jag kom dit började jag med att vattna ridhuset för där inne kunde man inte tillbringa en minut :P Medans ridhuset vattnades så passade jag på att mocka och fixa höpåsar till alla. När ridhuset var okej så red jag-

Inova: Joggade henne i ridhuset i ca 25-30min och avslutade med en skritttur i skogen. Hon ´hade nog lite träningsverk idag men jag tycker ändå hon är fin! :) Hon har en ganska bra grund men måste komma igenom bättre i sidorna, när det har löst sig tror jag det mesta lossnar, men där har vi minsann lite att jobba på så det är där jag kommer lägga fokus på ett tag framöver. Jobbade även en del skänkelvikningar för att få henne lösgjord i bogarna men hon fick som sagt ta det lite lugnt idag. :)

Brownie: Red med Sarah på Hubbe. Vi joggade först på utebanan i 10min, BW kändes väl helt okej. Blev ju inte direkt så att jag hann rida igenom honom men han är ju alltid väldigt fin och lösgjord :) Sen skrittade vi ut i skogen i 30min. Mysigt! Det är skönt att få något annat att tänka på ibland. :)

Poppan: Red även Amandas häst poppan. Hon hade vilat 5 dagar i rad så hon var lite pigg. :P Red även henne i ridhuset. Hon var ganska springig och stel i början, speciellt i vänstersidan men hon blev faktiskt riktigt fin i slutet! Dock var hon typ död och genomsvettig efter 20min så det blev ett kort och intensivt pass. :)

Känns som jag har varit i stallet hela dagen men det har varit super mysigt! :)


Älskar den här bilden på Brownie, vet inte riktigt varför men det känns så mycket utomhussäsong som det kan bli :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0