Dagens ridpass

Tredje (inkl provridning) ridpasset på Inova idag. Jag fortsatte jobba med det om vi gjorde igår, dvs mycket basic fast lite svårare och mer krävande idag. Jag tycker hon sköter sig riktigt bra än så länge. :) Hon blev lite ofokuserad när det börja ös regna och när hästarna gick utanför men annars känns hon väldigt koncentrerad och arbetsvillig.
Dock är hon ganska svag, hon behöver sätta mer muskler och få något bättre kondition. Klättring skulle vara super för henne! :) Det tar emot lite i samlingarna i galoppen men hon gör fortfarande sitt bästa och det är väldigt bra! Det är svårt att jobba med hästar som bara försöker komma undan när det blir jobbigt så jag tycker hon jobbar på riktigt bra. Fortsätter hon så här kommer hon bygga muskler väldigt fort! :D

Brownie joggade jag på utebanan i ca 15-20min, jobbade mest på rakt spår. Jobbade mest i trav men blev en del galopp i slutet också så han fick springa av sig lite. Han var som vanligt pigg och glad! Han är så fin min lilla ponny! :)



 




Lite bilder på nya hästen :)


Kommentarer
Postat av: Evelina

Vi får att ta och klättra tsm för Roxanna behöver också de:)

2011-05-30 @ 19:11:21
URL: http://evelinafalkestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0