Nolla, placerad och kvalad 140cm

Idag var det tävling i Södertälje med Elitlaget på häst! M1 var jättefin och försiktig inne på banan så det var bra! :)

Vi nollade grunden i laget. Amanda Gullström fick en riktig skitrivning och Malin och John nollade. Då gick vi alltså till omhoppning! Det var 6 av 8 lag som gick till omhoppning så mitt satsande lag visste från början att det skulle krävas snabba nollor för att kunna vinna den här omgången. Så vi satsade järnet!

Jag gjorde en chansning till 2a hindret som inte gick riktigt hela vägen. Skulle ta bort ett galoppsprång från grunden men M1 hoppade så runt och fint så vi nådde inte riktigt fram så då fick vi ett stopp. Helt mitt fel. M1 blev lite spänd efter det så då fick vi en rivning och sen några tidsfel. Som sagt: Man måste chansa för att vinna.

Jag satte lite press på de andra men de gjorde det fantastiskt bra ändå! Amanda satsade enormt och hon tog vägar som ingen annan hade tagit men dock fick hon ännu en skitrivning, surt! John gjorde även han en snabb omhoppning och var dessutom nolla! När Malin gick in på banan så visste hon att om hon nollade så var vi sämst 3a, och det gjorde hon såklart! :) Vi slutade som 3a men hade bäst tid av alla, så om Amanda haft turen på sin sida så skulle vi ha vunnit! Lite surt, menmen....

Hoppade 130cm efter lagklassen och M1 var superfin, jättefin runda faktiskt! Nollade och blev placerade. :) Eftersom det är nya kvalregler till 140cm i år så måste man ha 2st nollor i 130cm i både grund och omhoppning. Dessutom kan man bara kvala i vissa bedömningar. Alltså räknades inte min nolla i 135cm förra helgen som kval men istället satte vi sista nollan idag så nu är vi ÄNTLIGEN kvalade! :D

Är jättenöjd med dagens rundor, tänkte lägga upp lite filmer senare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0