Helsingborg dag 4

Finaldagen har innehållt mycket nerver hos både hästar och ryttare.. fast framför allt tränare och föräldrar, alltid lika kul att se folk stå och hoppa och kasta med benen över varje hinder. :P

Hoppade "135cm" idag. Gick helt fantastiskt! Vi var nolla i grunden, blev både chockad och enormt lycklig på samma gång. Vi har jobbat så hårt och länge för en nolla i 130cm och sen går vi in och hoppar vår andra nationella 135cm (som är byggd som en 140cm) som dessutom är byggd på ett mästerskap, och nollar den, helt sjukt skönt, en sådan lättnad! :)

Dock blev jag så ofokuserad när jag nolla grunden eftersom jag blev så glad. Från sista i grunden till första i omhoppningen var det 25.5m in i en fet kombination med oxer in. Jag visste att det var 6 framåt men eftersom jag blev ofokuserad lyckades jag tappa räkningen men samtidigt visste jag att jag behövde rida på framåt, så det gjorde jag.. Jag skar av bågen och galopperade på lite, jag hade ett framåtläge som jag tog, dock visade det sig vara att jag gick på 5 galoppsprång istället för 6. Lite väl att gå på 5språng på 25.5m in i en kombination. Det resulterade i att vi kom stort in och M1 hade ingen chans att hoppa b-hindret. M1 som aldrig stannar blev väldigt stressad men jag försökte ta om det igen, fick ett bra framåtläge men eftersom det tidigare hade hänt så vågade M1 inte ta det läget så då fick vi stopp på a. Fullt förståligt!

En helt fantastisk runda även fast den här grova tabben av mig hände. Om jag hade varit lite smart så hade jag vetat att jag hade flippat av glädje och skulle därför vara onödigt att hoppa omhoppningen. Då hade det varit bättre att utgå efter grunden men det är alltid lätt att vara efterklok! :P 

M1 var fantastisk och grunden var helt perfekt! Vi har fått massor av fina lovord av duktiga ryttare och tränare så förtillfället svävar jag på moln! :D Pether tyckte också att rundan idag var super, både från min och hästens sida! Det som hände är ingenting att hänga upp sig på men Pether var lite chockad att jag glömde räkningen "- Sånt gör ju du aldrig." haha, man måste ju överaska lite ibland ;)
Helgen har varit extremt lärorik med alla tuffa banor med olika svårigheter. Är faktiskt nöjd med varenda runda! :)

Tänkte avsluta det här inlägget med att gratta några vänner till sina fina SM-medaljer! Först och främst Stina som har haft en tuff väg dit men lyckades idag ta hem silver medaljen i JSM! Även Eleonor Bellander (som tävlade och red M1 förut) gjorde fantastiska rundor både idag och igår. Hon lyckades idag ta hem guldet som YR! Sissela Smith tog hem runstenspris idag som är ett stipendium på 30tkr, som hon verkligen gjort sig förtjänt av efter mycket jobb och slit! Har även massa andra duktiga vänner som kom bla 4, 6 och 7, orkar dock inte rabbla alla :P Stort grattis till alla duktiga!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0