Helsingborg dag 2

Tänkte börja med att berätta om gårdagen.

130cm: Jättefin runda! M1 hoppade super och var väldigt spänstig o med på noterna så det var kul! Fick såklart ett standard nedslag på nr 3. Det var 5 galoppsprång till en oxer, M1 har en förmåga at dra sig lite in i botten på relaterade avstånd. Det var alltså lite det som hände men det var fortfarande en bra distans! Jag måste lära mig få honom att hoppa av lite utifrån på just relaterade avstånd eftersom han som sagt gärna drar sig mot botten. En superrunda... men såklart kan vi ju aldrig nolla. Håller på att bli galen på de här skitrivningarna!!!

135cm:  Debuten i "135cm" var inte direkt det lättaste.... Som många sa: "Den är byggd som en svår 140cm." Det var enormt tekniskt och det var inte ett hinder som låg under 135cm. Det var sjukt kul och jätte lärorikt att rida en så pass svår bana, speciellt på en höjd man inte har så mycket rutin på.

Det gick iallafall bra! Jag är jättenöjd med debuten även fast resultatet inte blev det bästa! Banan bestod av 11 hinder och ända fram till 10a kunde det inte gått bättre, Hade sånt härligt flyt och allt bara rulla på och M1 hoppade fantastiskt. :) Han blev lite mer laddad när det var högre! :D Till 10a var det lite trångt till en båge på 8 språng, blev inte riktigt klar i tid och blev därför kvar i handen och fick därför med oss en bom. Efter kombinationen var det en "tillbaka sväng" till 11 som kom as fort. M1 blev ganska stressad efter rivningen vilket gjorde att han blev stark och lite springig, jag blev kvar i handen och hittade inget läge så då fick vi ett stopp men det var bara mitt fel... Inget att haka upp mig på och jag är ändå väldigt nöjd med rundan, fick såklart en skitrivning även här men det gör absolut ingenting.
Det blev lite missförstånd i slutet men innan dess var det KLOCKRENT, så jag kan bara vara nöjd. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0