Elitallsvenskan ponny

Idag var det första omgången av eliten på ponny!
Vi är 6st i truppen varav endast 4st får rida. Vi tog ut laget på plats efter förklassen så alla började med att hoppa varsin förklass. Truppen består av 1 B-ponny, 1 C-ponny och 4st D-ponnysar. (man måste ha minst två olika kategorier i laget, (tex. En b-ponny och 3 D-ponny) 

Alla skötte sig riktigt bra i förklassen vilket gjorde uttagningen blev lite svår!
Resultat efter förklassen:
(B) Johanna Atterstam, 4 fel, precis utanför plac.
(C) Ilona Leskinen, 9 fel.
(D) Veronica Simberg, 8 fel.
(D) Isabella Norén, 4 fel, plac 6.
(D) Hanna Carlsson, 0 fel, plac 1.
(D) Alma Ranebo, 4 fel, precis utanför plac. (BW var superfin i förklassen, riktig superrunda, fick tyvärr en rivning på sista hindret.)

Det var alltså de "fetstelta" som blev uttagna till laget, vilket såg väldigt bra ut då det knappt var några nollor.

Ilona gick först ut och fick ett skitpet, så nu var det upp till D-ponnysarna att prestera! ;)
Sen var det Isabellas tur, som fick två ner, alltså 8 fel. Det kändes lite tungt, eftersom vi inte kunde gå till omhoppning då.
Då var det dags för min tur! BW kändes superfin på framhoppningen och jag hade ju inte direkt någon press på mig. Jag gjorde en tabbe på 3an så då fick vi ett stopp men det var helt mitt fel, fick även massa tidsfel så vi slutade på 9 fel. Resten av runda var toppen! :)
Sist ut var Hanna, som tyvärr fick ett stopp (på samma hinder som jag) och 2 nedslag och slutade på 13 fel.

Det betyder att vi slutade på 21 fel, haha :P Vi ville att de säkraste skulle gå ut sist, men om man kollar på resultaten så presterade vi bara sämre desto fler som hoppade :P Ingen lyckad första omgång, men det var ju tur att det var i den här omgången vi presterade lite sämre eftersom de andra omgångarna väger in mer.  

Härligt lag som jag faktiskt tror mycket på! Alla hade lite otur idag, men jag tror det här kan bli bra i slutändan :)
Brownie var fantastiskt fin idag faktiskt! :)



Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Alma,



Ni måste se det positivt. Nu kan det bara gå bättre. När man har motgångar finns det två sätt att tackla det. Antingen sura och ge upp eller knyta näven å börja träna/kämpa. Hoppas ni alla gör det sistnämnda kram P

2011-03-27 @ 09:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0