Dagens ridpass

Idag var det hoppning på schemat! Vi hoppade en bana som innehöll lite bågar, långanridning, kortanridning, en trekombination och en tvåkombination. Lite gott och blandat helt enkelt ;)

Vioux Star M: Jag började med att hoppa M1, han var till en början ganska trött och inte särskilt framme för skänkeln men efter ett tag kom han igång och blev istället ganska pigg och stark. Han drog sig in i botten på varenda hinder och väntade inte överhuvudtaget. Niclas var jättenöjd i slutet men kräsen som jag är, är jag inte helt nöjd. Det är frustrerande när jag ligger helt perfekt och så drar hästen sig så in i botten att man istället kommer lite nära, istället för lite utifrån. Allt är ju lixom klart! Han har en förmåga att dra sig in i botten när det är lågt, han blir lite nonchalant och hinderna bromsar inte upp honom. Fast han hoppade bra och var försiktig så det var ju bra iallafall.

Browns Way: Därefter var det Brownies tur. Han var helt fantastisk! Det gick as bra och han var helt klockren! Hoppar super, är försiktig och väntar! Han är så fin nu! Han är verkligen på topp! :) Inte mycket att säga, han är bara så fantastiskt fin nu! :)

Hudson Bay: Hoppade även Hubbe idag, började med att rida honom lite på backen. Jobbade mycket över en sockerbit, vilket han gjorde bra! Sen tyckte Niclas att jag skulle hoppa banan en gång på honom också. Det är verkligen roligt att hoppa honom för han är så olik båda mina hästar. Även det gick bra! Han gör det så himla lätt, utan att bli nonchalant :)

Brownie var som sagt awesome idag och jag hoppas verkligen att det håller i sig till imorgon när det är första omgången av Eliten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0