Pether Markne träning

Som ni vet var jag hos Pether och träna idag med Inova. Vi gjorde verkligen övningar som hon behövde, superbra!

Vi började hoppa ett räcke med bom framför och bakom på volt. Vi satt och traggla ett tag eftersom det är precis vad hon behöver eftersom hon är ganska stel i sidorna.  



Sen hoppade vi en liten bana där vi endast fokuserade på att ställa och böja mellan hinderna. Alltså all fokus på mellan hinderna.


Därefter la vi på några hinder på banan men fortsatte med samma övning och syfte.


Sen övergick vi till en linje som bestod av räcke, oxer, räcke där syftet var att få hästarna att vänta. Det var väldigt trångt på 4 galoppsprång så det gällde verkligen att få tillbaka de i god tid och sen bara kunna sitta stilla och bli klar i tid, och ge hästen plats till hindret.  







Jag är nöjd med dagens träning. :) Hon har hoppat väldigt väl och vi har verkligen tagit tag i alla små problem, vilket gjorde att det var en väldigt lärorik träning. Så när jag får henne mer lösgjord i sidorna så kommer det mesta lossna, så jag tror det här blir super! :)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Så fantastiskt fin! :)

2011-06-23 @ 22:50:22
URL: http://angelicabexander.blogg.se/
Postat av: Lisis

Kul att du läger ut så mycket film och beskrivning, tummen upp för det :D

2011-06-24 @ 08:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0