Debut 130cm

Imorse var det fint väder så vi bestämde oss ändå för att åka och tävla. Dock började det spöregna precis när vi kom fram, vilket var tråkigt eftersom det påverkade underlaget väldigt mycket. Trots det dåliga förhållandena så tycker jag ändå att det gick helt okej!

På framhoppningen var hon SUPER! Hoppade helt galet fint! :D Dock gjorde vi en liten tabbe..
Eftersom Inova är väldigt känslig för dåliga underlag (märktes redan på framhoppningen på Rådmansö) så valde vi att hoppa fram på grusbanan och inte gräset. Det gjorde att Inova blev jätte spänd när vi väl kom in på tävlingsbanan som var på gräs. Hon blev jättespänd och kändes väldigt passiv. Hon blev även "svårstyrd" och försökte komma över hinderna så fort som möjligt, hon drog sig även en del in i botten eftersom hon inte ville hoppa av stort. Trots att hon inte var helt nöjd så fightades hon riktigt bra! Hon gjorde verkligen sitt bästa trots omständigheterna! Härlig inställning! :)

Vi fick ett ner på 5b, vi kom nära in i kombinationen så då rev vi ut men det tar jag verkligen på mig själv! Men hon gjorde verkligen sitt bästa så jag är väldigt nöjd med hennes prestation! :)

Jag har inte haft en häst som reagerar så mycket på underlag förut men nu har jag iallafall lärt mig att jag ska hoppa fram på samma underlag som tävlingsbanan har. :)

Lite bilder från helgen:










Kommentarer
Postat av: pappa john

Hej Alma, kul att ni kom till start trots vädret. Det verkar som ni lärde er någonting idag. Det e bra. Det har ni med er nästa gång ni stöter på liknande förutsättningar. kram p.

2011-06-19 @ 22:46:21
Postat av: maria

jätte kul med bilder! du är riktigt duktig, såg din runda i fredags. du rider jätte bra :)

2011-06-20 @ 12:18:52
Postat av: Sarah - Elit med Flit

Fina bilder;)

Vem har tagit bilderna? :P



Ni såg super fina ut, riktigt proffsiga!<3



Kram<3

2011-06-20 @ 20:53:14
URL: http://sarahfolkessons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0