Debut 125cm

Idag var det debut i 125cm. Jag tycker vi fick till en fin runda, dock fick vi första nedslaget men det gör inget :P

Vi hittade ett bra flyt. Hon hoppade jättefint i början av banan sen orkade hon inte riktigt hela vägen. Vi fick ett nedslag på 7an som var ett räcke i nedförsbacke. Det var 6 galoppsprång lite framåt, och det nådde hon lätt som en plätt :P Hon blev nästan lite lång till det och hoppade då lite för mycket framåt istället för uppåt (det är där orken återigen spelar roll). Men det är ingen big deal. Slutet på banan i nedsförsbacke... Inte så mycket mer att säga.

Annars var det en fin runda, dock tabbade jag mig till 4an. Jag kom lite i innerspår vilket gjorde att jag inte fick plats med mina 9 galoppsprång, eftersom det var en A0:a så skulle det varit bättre och bara fortsätta på innerspåret och ta framåtläget på 8 galoppsprång istället för att trycka in ett extra. Men Inova löste det galant! :D





Imorgon blir det återhämtnig med en skritttur i skogen och sen blir det debut i 130cm på söndag! :)

Kommentarer
Postat av: bea nyberg

Du rider så himla trevligt alma!! Ni passar som handen i handsken :) <3

2011-06-18 @ 21:53:24
URL: http://beatricenyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0