Dagens ridpass

Börjad med att jogga BW. Han var väääldigt pigg efter att ha vilat igår så han sprang bara o hoppa över "solkatter" och så höll han på o slänga av mig också :P sötponny, han fick alltså bara springa av sig lite idag :D

Sen trimmade jag fina Inova. Testade ett nytt bett på henne idag, ett tvådelat pelham. Jag rider och hoppar henne hemma med vanligt tredelat men vill ha något lite skarpare på tävling. Jag tycker det här bettet funkade bra! :) Lite skarpt emellanåt men bara jag lindar kedjan så tror jag det blir super! :) Övade mycket tempoväxlingar för att väga av hur stora eller små hjälper jag behöver använda och även en del åttvolter för att få henne lite mjuk i sidorna. Jag måste säga att det går framåt! :D Även Inova var pigg och lite halv knäpp idag :P

Nu är allt fixat till imorgon! Inova är duschad och flätad och lastbilen är packad! :) Det är alltså 110, 120cm som gäller på Rådmansö imorgon och jag är galet taggad! :D Har typ inte tävlat på en månad. :P Jag tänkte testa nya bettet på tävlingen imorgon också :)

ett bett som ser ut ungefär som det här, fast jag har mycket kortare skänklar. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0