Dagens hoppning

Hoppade för Niclas idag på Inova. Vi hoppade en liten trevlig bana med ett litet vatten på slutet, banan innehöll bara linjer, mesta dels på båge.

I början gick det SUPER! Hon hoppade fantastiskt, lite för bra kanske för hon blev väldigt trött efter hon hoppat banan så bra två gånger :P Hon överhoppade sig så mycket i början att bensinen tog slut i slutet. :P När hon blev trött så orkade hon inte riktigt vilket gjorde att hon la sig mot innerskänkeln istället för att runda sig runt den. Det blir ju lite tokigt med distanserna när man inte får ut dom på den båge som krävs så gick väl på ett för lite 2ggr, så det var ju inte så bra. Men bortsett från de två tabbarna gick det jättebra! Så jag är faktiskt jätte nöjd :)

Jag ställer så höga krav på mig själv att jag ibland blir lite "blind", att jag gick på typ 6 istället för 7 galoppsprång två gånger är egentligen ingenting jag borde hänga upp mig på eftersom jag måste se på saker hur det är nu, och beroende på vilken häst jag rider.
Att Inova inte är särskilt stark är något som kommer med tiden och därför ska jag inte hänga upp mig på sådana saker där det är styrkan som är den svaga faktorn (tex galoppsprången idag). När hon blir mjukare i sidorna och sätter mer muskler kommer det komma naturligt. Dock är jag en sån perfektionist att jag vill att allt ska sitta från första början men jag får ju faktiskt inte glömma bort att jag bara haft henne 2 veckor, och då kan det ju faktiskt inte vara perfekt. Och som Pether säger: Du har lyxproblem.

Föresten så måste jag säga att det är sjukt tråkigt att blogga när man inte får några kommentarer. Så bara för det får ni ingen bild idag :P

Kommentarer
Postat av: pappa john

Snälla Alma,



jag vill ha flera bilder, jag lovar att skriva mer kommentarer om du gör det :-)

Känner du dig laddad inför Runsten i slutet på veckan? Kram p

2011-06-14 @ 22:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0