Nolla i grunden i 135cm!

Trots att banan inte passade henne alls så gjorde hon det riktigt bra! Vi var nolla i grunden men fick två ner i omhoppningen, lite synd eftersom vi hade kommit 4a som nolla :P 

Banan bestod av många linjer där det var trångt. Linjerna låg på 23,5m och typ 26,5 vilket är väldigt kort när det är tex en distans med oxer in och sen 23,5m in i en tvåkombination...  Man hade ju helst velat ha en meter till men trots att hon täcker mycket mark så grejade hon alla tighta linjer med sina kvicka framben. Riktigt bra gjort måste jag säga!

Rev första i omhoppningen som var ett räcke med blått vatten under, jag hitta en stor distans ganska tidigt vilket var bra. Dock tittade hon lite på vattnet och kröp ihop lite två galoppsprång ifrån räcket, vilket gjorde att hon inte riktigt nådde fram så vi fick in ett extra..
Vi rev även andra hindret i omhoppningen som var oxer in i en två kombination. Vi kom lite nära så hon räckte inte riktigt över hela oxern, så då fick vi med oss bakbommen.

Kan inte vara annat än nöjd med hennes insats! Hon har varit heelt fantastisk hela helgen! :) Det här var nog den rundan jag red sämst i under helgen, fast tror iof att de beror på att banan var byggd så "snålt". Jag vill rida med så lite hand som möjligt men när det blir trånga distanser så blir det naturligt mer hand eftersom det behövs mer halvhalter. Men jag är ändå jättenöjd med hela helgen och hästen är ju bara grym! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0