Dagens ridpass

Idag har jag varit i stallet typ hela dagen. Hjälper även till med två hästar, skulle haft de hela helgen men på lördag hinner jag inte riktigt med men jag hjälper till så mycket jag hinner. :)

BW: Red igenom honom ordentligt i ridhuset. Han var lite spänd i nacken så försökte jobba honom lite lägre. Det blev mycket bättre i slutet, då var han superfin men helt löddrig, det var lite hett att rida idag :P Avslutade med en skritttur i skogen.

Inova: Joggade i en hage. Det gick helt okej, lite träningsverk från igår men även hon blev bättre i slutet. Blev mycket galopp och en del galoppombyten i lösgörande syfte och även för att få henne lite bärigare och sätta undersig på ett naturligt sätt utan för mycket krångel och krav.

Poppan: Red henne på utebanan. När jag satt upp var hon stelopererad och ofokuserad men efter mycket jobb så lossna det mesta och hon blev superfin! Jobbade mycket sidförande och volter för att verkligen böja igenom henne i sidorna, skönt att det blev så stort framsteg på bara ett pass. Väldigt nöjd med henne idag, även hon var helt löddrig efter ett trimpass i 25min.

Hubbe: Joggade honom på gräset framför stallet. Jobbade på hans reaktionsförmåga, haha :P Med andra ord övergångar och tempoväxlingar. Han har så lätt att fastna i sitt bekväma lilla lugna tempo så idag fick han bli lite kvick. Han var lite slow i början men kom igång ganska fort :) Avslutade med att sträcka ut ordentligt. 

Alla hästarna har varit jättefina idag! :) 



BW och Hubbe


Kommentarer
Postat av: Maja Askeholt

Hej Alma!

Jag undrar bara vem Hubbe är? Tack



Kraamis :)

2011-08-06 @ 11:46:56
URL: http://plummen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0