Dagens ridpass

Red till ängen på Inova med Evelina och Isabell. :) Där körde jag konditionsträning, satte på en graman och galopperade på bra, så hon verkligen hittade en stor rund galopp och verkligen fick skjuta på ordentligt bakifrån. Försökte få henne lång och låg i den stora galoppen vilket jag tycker hon gjorde bra. Det är viktgt bara att de inte blir framtunga och går på bogarna och inte lägger sig i handen utan verkligen bär sig själv. Hon blev trött men gjorde det ändå bra, hon bar sig väldigt bra! :)

Sen red jag igenom BW ordentligt. Han var väldigt fin! Ovanligt va??? ;) Jag trodde han skulle ha mycker mer träningverk från träningen igår eftersom han fick så mycket mjölksyra i slutet av passet men jag tycker han var superfin, möjligtvis lite stel i galoppen i vänstervarv men det lossna på typ en gång. Sen var han klockren! :) Så nu är han lösgjord och fin inför tävling i Kumla imorgon! :)

Film från förra året i Kumla! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0