Pay & Jump

Browns Way: Fantastisk, han var så glad att komma ut och tävla igen! Han visste nästan inte var han skulle ta vägen han var bara så lycklig! Härliga ponny :D Jag hade dock problem med att hitta distanserna till 2an i nästan varje klass...

110cm, vi var nolla och han var jättefin, fick en lite nära distans men där var han riktigt kvick och med på noterna så det fixade han ju.. som alltid :) Lite nonchalant på höjden som inte bromsa upp honom så mycket vilket gjorde att jag blev kvar i handen ibland istället för att bara rida..



120cm, suuperfin! Hoppade jättefint. Var lite lugnare i den här klassen vilket var skönt! Hinderna bromsade upp honom lite och han hoppade bara ännu bättre! Fick en skit rivning in i kombinationen eftersom det var jättekort därinne vilket gjorde att BW (som är väldigt hinderklok) gick ner lite för tidigt på a-hindret för att få lagom med plats till b. Det var bara en lite miss och han var hur fin som helst och hoppade super! Dock la jag honom i skiten på 2an igen men han är ju så duktig och fixar det:)



Vioux Star M: Heeelt grym! Hoppade så in i bängen! Även han var väldigt lycklig :D
125cm: Nolla och han var jättefin! Han hoppar ju så man håller på att ramla av :P

130cm: Jättefin runda även här! Hoppade ännu bättre i den här rundan, fick rätta till hjälmen mitt i banan för att den åkte på sne när han hoppa så fint! :P Fick dock en skitrivning på sista hindret för att jag inte riktigt fick igenom halvhalten ordentligt och blev därmed inte riktigt klar i tid men M1 var klockren! :)


Kommentarer
Postat av: Frida

hej hej

tänkte bara skriva och gratulera dig att du har fått Quickly (Vioux Star M) i ditt ägo :) Jag köpte honom som 2.5 års hingst nere i Holland och ägde honom fram tills Royne köpte honom utav mig :) Jag red honom upp till 130 och han jhar och kommer alltid betyda mkt för mig, den lilla terroristen :)Lycka till med honom!!! Kram Frida Tinglöf, Tallbackagård

2011-01-26 @ 08:54:58
URL: http://fridatinglof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0