mål 2010/2011

Nu är det alltså dags att skriva om det omtalade inlägget om målen. :)  I det här inlägget ligger fokus mesta del på långsiktiga mål.

Det här året har det varit mycket fokus på Brownie, det har varit en oändlig jakt efter globengehäng och SM-kval. Många frustrerande stunder och många rivningar på sista hindret som gjorde att globengehänget rök. M1 har det mest varit att rida in sig på och jobba sig långsamt upp i klasserna.

För BW var målen 2010 att först och främst vara stadig i msv och därmed kvala msv A och därefter debutera, vilket jag gjorde i maj. Eftersom jag kvalade så fort till msv A hade jag även ett mål att kvala SM. Det var lättare sagt än gjort. När jag satte upp det målet hade jag inte en aning om hur tufft det är att det sig runt en svår bana på ca 15 språng där större delen av banan ligger på 130cm, och dessutom göra det utan någon enda miss. Det målet lyckades jag dessvärre alltså inte klara, men jag har haft ett fantastiskt år iallafall :) Att ha tagit både mig och hästen till den nivån med hjälp av tränare är mäktigt.

Jag hade inte lika höga mål med M1 eftersom vi mest har fokuserat att hitta varandra det här året. Målet var iallafall att ha stadiga 130cm rundor i slutet av året så vi är redo att debutera 135 och 140cm tidigt nästa säsong. Det här målet tycker jag definitivt att vi har klarat! Allt känns hur bra som helst och debuten i 135cm är planerad. :)

Målen inför 2011: Med BW har jag inte satt upp några speciella mål eftersom jag inte vet hur länge jag har kvar honom. Om jag har kvar honom så är det iallafall Elit Allsvenskan i vår, om han är kvar till sommaren vore ju ett SM fantastiskt men det krävs enormt mycket att kvala så det får man ta som det kommer. Men vi ska minsann ta hem ett globengehäng innan han blir såld. :)

Planen för M1 är som sagt tidig start 135/140cm så vi hinner kvala JSM. Målet är att delta i utomhus SM. Har även ett mål att ta junior platsen i Runstens Elitlag, kan bli rejält tufft men jag vill verkligen ha den så det ska vi minsann se till :) Innan året är slut vill jag även ha startat en del Internationellt och debutera 145cm i höst.

Jag ser verkligen fram emot det här året, det känns som att det kommer bli ett riktigt bra år! Är galet taggad på tävla nu och börja jaga alla målen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0