Hoppträning

Hoppade båda hästarna idag :) Dom hoppade helt sjukt jättefint, speciellt M1! :D Båda var dock väldigt pigga och ganska starka. Det känns att jag behöver trimma de lite på backen imorgon. De var inte speciellt känsliga idag, fick använda större hjälper för att få igenom det jag ville. Det var bra att det varså idag när det var lydnadsövningar. Först var det 3 bommar på marken med 14m mellan rum, reglerade mellan 4-6 galoppsprång, därefter fick jag göra 5 mellan de två första och sen 4 mellan de sista 2. I slutet gjorde jag 4-6 och även 6-4, BW gjorde det riktigt bra! :) Lydnaden blev mycket bättre i slutet men som sagt vill jag inte ta till så stora hjälper, det ska inte behövas! Hästarna var iallafall sjukt fina och glada :) Första hoppningen för M1 sedan Grevagården, han har haft hoppvila i en månad nu så det är bra :) Båda kändes fräscha, såååå skönt :)



Dagens övning: Till vänster var det räcke-oxer-räcke, 14,25m mellan, red på fyra galoppsprång för att få hästarna hoppa extra runt och fint. 
Mitten är det bommarna med 12m mellan varje, övniingen står i texten ovan.
till höger var det sockerbit-räcke-sockerbit. Red på 3 galoppsprång vilket var väldigt trångt. Samma syfte som övningen till vänster.  

Kommentarer
Postat av: sarah

Bra övningar:)

kram

2011-01-06 @ 21:48:48
URL: http://sarahfolkessons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0