Hoppkurs dag 2

Tränade för Lotta igår men har inte hunnit skriva om gårdagen än så skriver om det nu istället :) (Skriver som att det var idag jag var och tränade, blir mycket lättare så ;) )

M1 var mycket bättre idag än igår. Som jag skrev var han väldigt stressad igår när jag red för Sylve men idag var det mycket bättre! :) Han var jättefin men dock lite stark men det gick iallafall mycket bättre idag :) Vi fortsatte lite med det vi gjorde igår och han gjorde det dubbelt så bra. Hoppade en bana  med mycket bågar och olika galoppsprång och fokuserade verkligen på allt mellan varje hinder. Fick massa små bra tips :) Nu när jag har tränat för Sylve, Lotta och Pether så märker man verkligen att de har samma tänk. Alla tre har påpekat samma saker på min ridning som  jag aldrig har hört någon annan tränare har kommenterat tidigare, då vet man ju verkligen vad det är man ska jobba på! Då har man verkligen fått det bekräftat :)
 
Jag är verkligen jätte nöjd med kursen och känner att jag fått en del saker bekräftat. Det har dock varit lite svårt att ta till sig alla tips eftersom M1 inte riktigt var sig själv i torsdags, eftersom vi aldrig har tränat för Sylve förut så tog ju han lite förgivet att M1 alltid är ganska stark och stressad, vilket han definitivt inte är... Men jag är iallafall jätte nöjd med de här två dagarna :) Föresten så sa Sylve att han har sett M1 förut vilket var kul. :) Det är det som är så roligt med M1 för han hoppar så unikt så har man sett honom så kommer man ihåg honom så det var ju jätte roligt att han kände igen honom :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0