Hoppkurs dag 1

Markarbetsträning för Sylve idag. Gjorde massa bra övningar, vi jobbade mycket på att runda hästarna för skänkeln när vi hoppade en bana med låga hinder med mycket bågar och hinder som kom snabbt ur sväng. Mycket fokus på att jobba hästarna mellan hinderna. Jag tyckte att Sylve var väldigt bra! :) Väldigt rak på sak och sa verkligen vad han tyckte, vilket är positivt! Något som han gjorde väldigt bra var att han jämförde allting han sa med massor av olika saker så man förstog verkligen vad han menade. Han jämförde allt från en kavjartub till att visa med en pilatusboll, stort plus!

M1 var dock väldigt spänd idag, han fokuserade mest på alla andra hästar och blev ganska stark och springig, verkligen inte rolig på backen idag... Han blev mycket bättre när vi började jobba över bommar och hinder, då hade han något och fokusera på så det var bra. M1 hoppade helt sanslöst idag!!! :D  Han har nog aldrig hoppat som han gjort idag! Han hade så jäkla mycket energi vilket gjorde att han hoppade en halvmeter över varje hinder. :P Han sköt mig ur sadeln ett antal gånger vilket gjorde att jag tappade lite balans och då passade han på att busa, haha, Blev en del bocksprång :P Jag var ändå nöjd med M1 eftersom han blev mycket bättre i slutet och med tanke på hur han hoppade så kan man ju inte vara annat än glad :D

Imorgon blir det hoppträning för Lotta Björe. Ska bli sjukt kul! Kom precis på att jag aldrig har tränat för någon tjej så det ska bli intressant :) Hoppas på att M1 är lite lugnare och mer fokuserad imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0