Gårdagens och dagens ridpass

Gårdagen ridpass:
Var ju hos Lotta med M1 som jag redan har skrivit om. När vi kom hem från kursen hoppade jag BW för mamma :) Började med att travhoppa lite på ett räcke upp till ca 1 m. Han gjorde dte väldigt bra faktiskt! :) Därefter varierade jag galoppsprång mellan 1-2 (se nedan), varierade mellan 9 och 5 galoppsprång. DUKTIG! Därefter hoppade jag den här lilla banan :)

När det var lågt red jag på 6 galoppsprång mellan 1-2, 5 språng mellan 3-4 och 6 galoppsprång från kombinationen till 6an. Fokuserade mycket på att Brownie skulle runda sig för innerskänkeln utan att bli springig och lång. Han var hur fin som helst! :) Därefter höjde vi upp det lite. Banan låg på ca 110-115 cm. Då skar jag av bågarna lite och la upp tempot och red på ett galoppsprång mindre än tidigare, alltså på vanliga galoppsprången. Hoppade även något större hinder och han var hur fin som helst!!! Helt suuper! :D Han har verkligen blivit fin av sin hoppvila! :) Så spänstig och fin :) Finaste ponnyn! :')




Dagen ridpass:
M1 fick ett lätt pass i ridhuset, red på tredelat!!!!!! Han var hur fin som helst, lite otippat faktiskt trodde att han skulle blir jätte stark men han var fin :) Joggade som sagt bara lite lätt men han var duktig :)

BW fick också ett lättare pass och han var också jättefin! Kollade bara så att allt basic fungerade som det skulle och det gjorde det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0