Dagens ridpass

Trimmade båda hästarna idag. Båda två var hur fina som helst, asså verkligen riktigt fina! Så duktiga hästar! :) Jobbade på det som gick lite sämre igår på hoppningen, alltså lydnaden.... Jobbade mycket övergångar, tempoväxlingar mm så hästarna blev uppmärksamma och kvicka för hjälperna, fortsatte alltså med att få hästarna att göra som jag vill med så små hjälper som möjligt för att få de känsliga igen. Var väldigt noga med att om de inte tog halvhalterna så saktade jag av och började om igen, tills tex. halvhalterna fungerade som jag ville. Hästarna var som sagt suuuper! :D Jobbade även mycket galopp på M1,
Blev en några öppna/sluta och byten på M1. DUKTIG!

Imorgon kommer John igen. Han ska kolla lite när jag rider BW så han får se honom lite i arbete, jag tycker det är jättebra eftersom då vet John hur jag jobbar mina hästar och hur BW jobbas varje dag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0