Vetlanda dag 1 och 2

Browns Way
Igår:
110cm,
kändes lite sådär. Första starten för året och Brownie var både pigg och stark vilket resulterade i att jag blev kvar i handen och därmed inte hittade distanserna i så god tid som jag ville. Fick iallafall 8 fel men fick inget riktigt flyt i rundan.

120cm, valde att inte starta den eftersom att 110cm inte kändes super. Jag tyckte det är bättre att han fick gå 110cm idag istället för 120cm igår eftersom det som sagt är första tävlingen vill jag få bra känsla innan jag går upp i klasserna och att Brownie inte är riktigt lika på som han var igår.

Idag:
110cm,
kändes mycket bättre idag! Hittade ett helt annat flyt och jag blev bättre i handen även fast BW fortfarande var något pigg o stark. Dubbelnolla.

120cm, Brownie kändes väldigt fin! Hinderna bromsade upp honom lite i den här klassen och vi hittade ett riktigt bra flyt! :) Fick dock tre nedslag, rev båda i ena 2-kombinationen och sedan en oxer. Fortfarande pigg så han blev något flack men jag tycker absolut inte att det gör någonting! Är faktiskt jättenöjd med rundan trots alla fel :)
 
Vioux Star M
Igår:
120cm, M1 var supersuper fin! Hoppade så jag höll på att flyga av :P Riktigt fin och väldigt försiktig! Dubbenola och precis utanför plac.

Idag:
125cm, Lika fin som igår, fortsatte hoppa helt sanslöst! :P Hoppade så fint i kombinationen så att jag lyfte och tappade ena stigbygeln :P Fick inte tag på stigbygeln under ritten så den studsade runt där :P M1 är väldigt känslig så han blev lite spänd och okoncentrerad när det hängde där och bankade på honom så han börja bocka för att han blev lite störd på den... Blev en ganska ofokuserad runda då jag bara fokusera på att typ sitta kvar när han hoppar som fan med ryggen :P Så jag fokusera typ på mest på det och M! fokusera mest på stigbygen som störde honom men trots det så blev det en riktigt bra runda. Rev dock sista hindret men det gör ingenting :)

130cm, Superfin här också. Hoppar så in i bängen! :D Låg lite nära till trean så det skulle bli perfekt om jag bara "satt upp" lite. Precis när jag vänder upp mot 3an så galopperar ryttaren som skulle hoppa efter oss precis bakom M1(som är rädd för andra hästar) och han blir ganska stressad och tar ett längre galoppsprång än planerat vilket gör att distansen blev mittemellan två distanser och det blev liksom lite missförstånd så då kunde inte han hoppa, helt förstående. Annars var det en superritt och det som hände kunde vi inte påverka, bara stört irriterande att ryttaren inte kunde hålla sig undan.... -.- Fick alltså 4 fel för "stoppet" och sedan lite tidsfel.

Jättenöjd med M1 hittils och Brownie var också jättefin idag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0