trimma

Jag älskar verkligen att trimma mina hästar :D De är så himla fina och roliga att rida på backen vilket gör att jag älskar att traggla på små detaljer! :)

Trimmade båda hästarna idag, första gången på M1 sedan tävlingen i söndags. Båda var såå himla fina! Hade tre bommar på backen på en långsida med 18.5m emellan varje. På M1 varierade jag galoppsprången mellan 7 och 4, han gjorde det riktigt bra faktiskt! BW gick på allt mellan 5 och 8. Båda två var superfina och blev väldigt uppmärksamma och lösgjorda av den här övningen, en övning som man inte kan göra för mycket av! Sliter ingenting på hästarna men ändå ett bra och roligt sätt att öva tempoväxlingar och lydnad.

Fokuserade mycket på traven på BW igår och det satt i fint idag så idag blev det mer fokus på galoppen istället! Fortfarande lika fin och spänstig i galoppen, superfin var han! Behöll samma spänst även när jag längde och minskade sprången, väldigt nöjd!

Imorgon blir det hoppning för Lotta Schultz på M1, ska bli väldigt spännande faktiskt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0