Träning för Pether Markne

Tränade som ni vet för Pether idag! Hoppade en ganska svår bana. Den hade sina klurigheter! Träningen idag gick faktiskt riktigt bra! Är väldigt nöjd med både min och M1s insats! :)

Banan nedan, beskrivning under bild. 




Började på hinder nr 1 som kom ganska fort ur högersväng. 7galoppsprång lite framåt till oxer (nr 2). Därefter tillbakasväng på räcket, sedan tillbakasväng igen till nr 4 som var en stor oxer i mitten. Snäv högerbåge till ett räcke. (ganska onaturlig sväng, vilket gjorde att räcket(5) kom väldigt fort). därefter fortsätter på hinder 6(kom väldigt fort) och 7,  7galoppsprång lite framåt. Vänder upp mot ett räcke och därefter 6 galoppsprång FRAM till nr9. Sedan rider man runt hela svängen och rider förbi nr 3/10 som man sedan vänder tillbaka på. (Blev en ganska konstig sväng eftersom den kom extremt fort, den stog nära väggen och hindret var vinklat åt fel håll). Fortsätter in i kombinationen där det var jättekort! Sedan galoppera på lite längs hela långsidan för att sedan vända upp på (de blå) galoppbommarna som ledde till ett plank (2galoppsprång mellan varje bom, 4språng till planket.

Banan har sina svårigheter men jag tycker verkligen att vi hade hittade ett bra flyt så jag är jättenöjd! :D Första gången Pether såg mig hoppa bana men han var nöjd och glad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0