Träning för Lotta Schultz dag 1

Hoppade M1 för Lotta idag. Jag tycker faktiskt att det gick bra! Vårat största problem just nu (bekväm och nonchalant häst) kom fram bra vilket gjorde att vi kunde lösa det, så M1 blev faktiskt väldigt fin i slutet! Idag var det mycket lydnad och jag tycker som sagt att det gick bra! Jag tycker Lotta var väldigt bra! Hon har lite samma tänk som Pether M vilket underlättar för mig eftersom jag tränar en del för honom och älskar hans tankar och förslag, då är det skönt när någon med likadana åsikter kommer med andra tips och råd.

Jag tycker att det är bra när man tränar för tränare som har samma tänk inom ridningen, de ser oftast samma saker men har olika lösningar på problemen. Om flera tränare säger att man behöver jobba på samma sak så är det bekräftat att något verkligen måste göras!

Imorgon är det banhoppning och då är det Brownie tur. :) Joggade bara honom idag men han kändes fin! Tog en skrittrunda i skogen också :) M1 får joggas lite imorgon för på måndag så blir det träning för Pether :) Kul helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0