Så nära men ändå så långt bort

Jahapp nu är det dags att skriva om mitt feta inlägg som försvannn igår.
Har iallafall kommit hem från Borås nu, valde att inte hoppa honom idag och istället spara honom till nästa helg när vi ska till Vetlanda.

130cm igår morse gick ju ungefär som de alla andra starterna. Bra ridet-svår bana-nonchalant häst! Även den här rundan var superduper! Fick dock tre värdelösa nedslag. Kom helt perfekt in i trekombinationen som kom ganska fort ur högersväng, hoppar super in, river både B och C, helt värdelöst. Eftersom det var ett kval la jag upp galoppen och börja svänga för att få en bra tid då det var många som hade nedslag. Jag tycker han var väldigt med på noterna så det var kul! Dock blev han lite flack på en oxer så då fick vi med oss en bom till men det tar jag på mig.

Sammanfattning på helgen:
Fyra fantastiska rundor men mycket rivningar. Har fått 6 rivningar i totalt 4 rundor. Nog det sämsta resultat vi någonsin haft, men ändå är jag stört nöjd! Jag har nog aldrig ridit så bra i hela mitt liv! Har hittat härligt flyt, bra distanser i god tid mm i varenda runda! Så jag är väldigt nöjd med min prestation men är dock väldigt frustrerad över att inte kunna göra någonting åt 4 rivningar. Jag kan ta på mig 2 rivningar, men då är jag väldigt snäll... Resten kan jag inte göra någonting åt och det gör mig förbannad. Jag kan verkligen inte ändra på någonting! Det betyder alltså att det inte spelar någon roll hur bra jag rider eftersom han ändå blir nonchalant och river, dessutom är det extra frustrerande eftersom jag verkligen behöver den där sista nollan nu.
Pratade med Niclas och han tror att M1 har blivit lite bekväm just för att jag hittat så bra distanser mm. Jaja, vi får väl åka till Pether och träna lite försiktighet! :)

Lägger upp filmer från helgen och senaste Pether träningen så snart som möjligt!

Kommentarer
Postat av: pappa

Hej Alma,



Glöm inte att det är som mest lärorikt när man har motgångar. Det är då du kan fundera ut vad som gick fel och hur du ska kunna bli ännu bättre:)



Tänk om du varit felfri i alla klasserna i helgen.

Vad hade du lärt dig då? Förmodligen ingenting.



Kram p

2011-02-13 @ 21:51:40
Postat av: Alma Ranebo

då hade jag hoppat 140cm så då hade jag lärt mig ännu mer :D

2011-02-15 @ 09:47:41
URL: http://almaranebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0