Pether Markne träning

Tränade för Pether på M1 idag. Gick helt sanslöst bra! :D M1 har varit så himla fin hela veckan men idag var han snäppet finare, hur det nu är möjligt.... :P Längesen jag var hos Pether nu men jag har verkligen jobbat på det han har sagt och Pether sa att jag utvecklats enormt på den här lilla tiden så det är ju verkligen super kul att träning ger resultat! :D

Vi hade två olika linjer på långsidorna och sen en volt med tre sockerbitar. När vi värmde upp så använde vi oss av sockerbitarna för att få hästarna lyhörda och taktfasta. M1 gjorde det superbra så tog det bara någon gång i vardera varv. Väldigt spänstig och fin! :)

Därefter övergick vi på en linje med 3 räcken. När det var lågt red vi på 4 språng men när det blev högre red vi på 3 språng. Även den här övningen gjorde han enormt bra! :) Blev väldigt trångt på 3 galoppsprång när det var högt (Räcket i mitten låg på typ 150cm-160cm :P ) men M1 fixade det med lätthet! :D Det var ganska svårt eftersom hinderna bara hade en bom i luften vilket gjorde att man nästan ville krypa under istället :P

Den andra långsidan bestod av 2 oxrar där vi red på 4 språng, lite framåt. Eftersom vi hade ridit på så trånga avstånd innan var det bra att vi fick en övning där vi behövde rida fram lite så man inte fastnar i ett undertempo.

I slutet satte vi ihop allt till en bana och då gällde det att vara med på noterna kan jag säga :P Det var ju jättetrångt på ena långsidan och ganska långt på andra. En jättebra övning och det hade verkligen inte kunnat gå bättre än vad det gjorde så jag är galet nöjd! :D

Lägger upp filmer senare.

När jag kom hem red jag BW i ridhuset gjorde sockerbitsövningen som vi gjorde hos Pether och BW blev superfin i slutet! :)


världens finaste


Kommentarer
Postat av: Amanda

Meeen vaa! Sjukt najs ju! Vart ligger den nya tomten?? :)

2011-02-06 @ 17:11:00
URL: http://am
Postat av: Amanda

Meeen vaa! Sjukt najs ju! Vart ligger den nya tomten?? :)



2011-02-06 @ 17:11:59
URL: http://amandathebest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0