Mot Vetlanda!

Sitter i den fullpackade lastbilen på väg till Vetlanda! Hästarna verkar glada och taggade, speciellt BW. Första tävlingen för honom sen Grevagården som var för drygt 2 mån sedan :D Båda hästarna kändes väldigt fina igår! Trimmade igenom de lite lagom :)

Här är helgens plan;

Browns Way
Fredag: 110cm, 120cm
Lördag: 120cm eller (130cm)
Söndag: (110cm) eller 130cm.

Vioux Star M
Fredag: 120cm
Lördag: 125cm, 130cm
Söndag: 120cm

Jag får se lite under helgens gång hur hästarna går och bestämmer sedan vilka klasser de ska hoppa. Brownie är anmäld till alla klasser förutom de i parantes men jag får se när jag kommer dit om jag hoppar msv A. Vetlanda är en toppen anläggning när det gäller utomhus tävlingar, dock har de bara två ridhus varav tävlingsridhuset endast är 20x60. Så allt beror på hur de bygger banorna. Jag kommer inte gå in i någon msv A om de bygger stort och så att hinderna kommer fort ur sväng mm. med tanke på att det är Brownies första tävling för i år så riskerar jag ingenting, då får han istället gå lite lägre klasser och bara känna att det är lätt! Men som sagt, allt beror på banor och dagsform! :)

Fanns inte mycket klasser och välja på på hästfronten så vi fick helt enkelt ta det som finns! :)



Kommentarer
Postat av: Alexandra

oj! trött? ;) fin blogg btw <3

2011-03-01 @ 21:56:02
URL: http://lexxilewis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0