Svar på kommentar

Funderade på detta med longering, jag har hört att man ska longera en eller max två gånger i veckan och 20 max 30 min. Detta för att det sliter så på hästen att gå på volt. Vad tycker du om det?:)

Det här är ett ämne som man kan diskutera fram och tillbaka hur länge som helst men jag drar mina åsikter lite kort.
 
Det mesta vi människor gör med hästarna sliter ju faktiskt på dem. Jag tror att allt inom just longering handlar om hur hästen jobbar dvs i vilken form, hur stor volten är, i vilket tempo, hur ofta man byter varv och under hur lång tid den jobbas. Så länge man håller det på en lagom nivå så tror inte jag att det är någon större fara.

 Sen kan man ju också fråga sig om det inte sliter mer på hästen att rida på volt, när den dessutom har en ryttare på ryggen... Eller hur mycket det isåfall sliter på en häst att gå i en skrittmaskin i en timme om dagen.. Jag tror minsann att det gör bra mycket mer nytta än skada.
Men ja som sagt.. Man kan dra det här lååångt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0