Lärorikdag på Runsten!

Man kan väl säga att lilla Hubbe är i trotsåldern... ;) Julia började med att hoppa 110 och han var superfin på framhoppningen. Sen inne på banan blev han en helt annan ponny och stod emot så in i bängen och han ville inte alls, tvärvände ifrån 3an 5m innan hindret, tog väl 5 försök att få fram honom t hindret, resten var helt okej. Sen var det typ 5min emellan och sen gick jag in och nu har jag verkligen förståelse för hur han är på tävling. Han backade så in i bängen i svängen och om man hade släppt skänkeln det minsta så hade han tvärvänt så jag fick jobba jäkligt ordentligt för att han bara skulle gå framåt. Han försökte tvärvända någon gång med mig också men jag var beredd på det och var på honom och då blev han något frustrerad så det blev lite dubbeltrubbel men efter mycket om och men så kom vi i mål. Nu vet vi iallafall vad problemet är och hur vi ska lösa det så nu kan det bara bli bättre! Hubbe ska åka med på fler pay&jumper så man alltid kommer i mål och har tid på sig att lösa problemen inne på banan. :) nu ska jag rida mina fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0