Dagens ridpass

Hubbe: Började med att hoppa Hubbe med julia (ägaren), hon började hoppa honom och därefter hoppade jag honom. Det gick jättebra för båda och Hubbe hoppade riktigt riktigt fint! Otroligt spänstig! Vi hoppade igenom en bana på typ 110cm och allt gick finfint. Skönt att iallafall ha hoppat igenom en bana en gång inför söndag ;)
Den här lilla filuren ska alltså åka iväg med mig och julia på pay & jump på runsten på söndag. Grejen är den att han går fantastiskt fint på träning och lekar runt banor på 130 och ställer upp i alla lägen, dock har det låst sig rätt ordentligt nu på tävling och det är därför jag ska försöka hjälpa till för att se var problemet sitter. Julia rider väldigt väl och jag kan inte säga att jag tror att jag kan göra något som inte hon kan, utan det hela handlar om att försöka bryta mönstret. Julia ska hoppa 110cm och jag 120cm, det blir väldigt spännande eftersom jag aldrig har hoppat så högt på honom och dessutom trodde jag att jag skulle hoppa typ 1m så det blev minsann en överaskning. :P Det var ju ett tag sen man hoppade msv på ponny nu men det blir nog bra. :)

Inova och Zeta: Joggade båda hästarna i ridhuset, testade ett nytt bett på Zeta som inte fungerade alls men vi tog oss igenom passet iallafall... Travar och galopperar hästarna ca 10-15min om dagen av ungefär 50min ridning. Blir alltså en hel del skritt eftersom jag ändå vill att de ska röra på sig, de börjar bli lite pigga nu så det är lika spännande varje dag.


Hudson Bay "Hubbe"
Falsterbo Ponny Grand Prix.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0