Dagens ridpass

Nu är det första gången jag bloggar från dator sen i torsdags, därav har det blivit lite tråkiga och korta inlägg utan bilder de senaste dagarna.

Hästarna var iallafall fina! Började med Inova som jag red på det tredelade-baby-pelhamet, hon är lite stum på det bettet men hon blir bättre och bättre! :) Hon är inte riktigt lika fin på det här bettet som på det andra men jag vill att hon ska gå lika bra på det här och jobbar alltså även på med det också. Jobbade mest basic med tempoväxlingar, galoppombyten och förvändgalopp. Hon var som sagt jättefin och blir bara bättre och bättre! :) 

Hoppade Zeta lite lätt idag. Hade två räcken på ena långsidan med 17.5m emellan. Har inte hoppat mina hästar på 3 veckor så skolade henne lite på 5 steg i början när det var lågt för att få henne att vänta lite och acceptera bettet. När det satt så tog vi upp det lite och övergick till 4a steg. Hon gjorde det fint och hoppade väldigt ambitiöst. Kul att komma igång med hoppningen på mina egna hästar igen! :)

Hade även mina parlantistövlar idag som jag fick i lite tidig julklapp av pappa och de börjar forma sig mer nu så jag börjar iallafall få lite stöd med de nu! :)

image description


Kommentarer
Postat av: Hanna

Bor eller jobbar din pappa långt bort? superbra bloggg!!

2011-12-25 @ 19:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0