Svar på kommentar

Beatrice Nyberg om "Tävlingsdebut med Zeta":
Jag är kär i den där hästen!! Va är det för stam på henne? :)

Svar: Vad roligt att du gillar henne Beaaaa! :D
Hon är e. Robin Z, u. Main Mirco (1) (SWB), e. Irco Marco.
Det kommer ett inlägg så småningom med hennes stam! :)


Anonym om "Tävlingsdebut med Zeta":
Men alma du skrev ju att det skulle vara som ett litet projekt så tävlar du henne efter du typ har haft henne i 2 veckor? :O

Svar: Helt rätt! Hon är mitt projekt eftersom hon är väldigt grön. Jag förstår att du kan tycka det låter konstigt att jag tävlar så tidigt med henne men sanningen är att hon måste träna på att tävla. Eftersom hon är grön behöver hon alltså mycket rutin, vilket hon får på tävling. Det här är en häst som skulle behöva komma ut iprincip varje helg och hoppa låga klasser och bara få rutin. Jag ser inte tävlingarna med henne som tävlingar utan snarare som träningar, som en erfarenhet rikare. Jag kommer åka ut och hoppa lite små klasser på henne ganska ofta bara för att hon ska få rutin och sedan kunna gå stora klasser längre fram, det kallas tänka långsiktigt! :)
 Hoppas du är nöjd med mitt svar och förstår hur jag tänker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0