NY HÄST- Marion Zeta

Idag gick min nya häst igenom besiktningen och imorgon är det dags för henne att komma till sitt nya hem! :)

Marion Zeta(1)
Född 2003
e. Robin Z, u. Main Mirco (1), ue. Irco Marco

Marion Zeta är förhoppningsvis min framtida stjärna. Hon har gått ett fåtal 140cm men är väldigt grön och behöver skolas och komma in i ett system och därmed få rutin. Hon är min "projekt-häst" vilket betyder att hon kommer få ta sin tid och mogna med tiden och bara skaffa sig rutin. Hon har väldigt mycket kapacitet och fantastisk hoppteknink. Hon kan gå vääldigt långt om jag sköter mina kort rätt. Jag tror enormt mycket på henne och hon har verkligen det lilla extra! :)

Update 8/11 2011: Nu har jag haft henne i 2-3 månader och hon fungerar hur bra som helst! När hon kom till oss så har hon mognat för varje dag som går och det har visat sig att hon inte alls var det projekt vi faktiskt trodde. Allt har flytit på väldigt fint så vi har faktiskt hunnit hoppa en 140cm (på elittävling, med ett ner). Ärligt talat så trodde jag att det skulle ta ett halvår innan vi kunde hoppa stora klasser men redan efter 2 månader så går hon 140cm, och hon gör det fantastiskt bra!




Kommentarer
Postat av: pappa john

zeta efter zeta jones :-) hon e också grym kram p

2011-08-11 @ 23:21:50
Postat av: Evelina

Jag tycker Myran, jättegulligt juu:D <3

2011-08-12 @ 12:05:48
URL: http://evelinafalkestam.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken härlig liten häst, spännande med ett projekt:)

2011-08-12 @ 20:41:25
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Titti

Grattis till en fin häst, ni ser ut att passa ihop! Jag såg henne hoppa på en träning för K-G Svensson för ca tre år sedan och häpnade över hennes kapacitet då!! Hon gjorde verkligen intryck på mig!!Lycka till i framtiden/ Titti

2012-11-12 @ 14:21:29
URL: http://blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0