Första skoldagen

Började skolan idag, vilket betyder mindre tid för hästarna, sjukt tråkigt...

Idag kom vår veterinär John Österdahl ut och kollade på Inova. Jag kollar mina hästar regelbundet för att förebygga skador mm. Inova var iallafall jättefin idag! Hon var helt klockren på böjprov och allting, Jätteskönt! Jag hade faktiskt förvantat mig något litet eftersom hon gått stort i helgen nu i fyra dagar i rad och borde vara lite sliten efter det. Hon har även gått hårt under kort tid. Jag har iof varit väldigt noggrann med återhämtningen just för att hon inte ska bli överansträngd och det har verkligen gett resultat!

Det var första gången John kollade Inova men han såg henne i helgen i grevagården och tyckte hon såg jättefin ut! :) Även fast det gick finemang idag så får hon återhämta sig efter helgen någon dag :)

Sen jobbade jag Zeta, trimmade över sockerbitar och hon kändes jättefin! Jobbar mest på allt basic nu i början. Trimmade henne igår föresten och då var hon super! Det känns som att jag börjar hitta henne bättre nu, om man nu kan säga så efter typ femte ridpasset :P

BW skrittades en sväng. Han var väldigt pigg och glad, min lilla busponny!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0